Het leven in een droom waarin je niet wakker wordt - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Het leven in een droom waarin je niet wakker wordt - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Het leven in een droom waarin je niet wakker wordt

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Maart 2013 | Australië, Cairns

Sorry sorry sorry, voor mijn late verslag dit keer. Maar ik heb het elke dag zo druk dat ik telkens vergeet om aan een verslag te gaan beginnen. Ik zit hier voor me gevoel geen moment stil, het is geweldig! Wat de titel ook al zegt, ik leef hier in een droom waarin ik niet wakker wordt. Voor me gevoel gaan er zoveel dingen aan me voorbij en soms moet ik mezelf echt even in me arm knijpen en denken: Sanne je bent fucking aan de andere kant van de wereld!! Dat realiseer ik me echt niet. Ik heb ook totaal geen dag en tijdsbesef. Misschien komt dat ook wel omdat ik ook in het weekend moet werken, maar voor mijn gevoel is het elke dag na mijn werk tijd weer opnieuw weekend.

De afgelopen weken heb ik bij de receptie gewerkt. Dit vind ik persoonlijk veel leuker omdat je meer verschillende vragen hebt en interactief bezig bent met de gast. De eerste week had ik alleen nog geen eigen geldla. Ik kon wel op een computer gaan en iemand anders account gebruiken en dus ook zijn geldla. Dat had ik dus ook gedaan de hele week tot dat het op de laatste dag fout ging. Ik gebruikte Niekes account en had mijn eigen computer, maar blijkbaar heeft een andere collge Ashley tussendoor ingelogd en dat heb ik niet opgemerkt omdat er links onderin het scherm heel klein de gebruikersnaam staat. Ik heb dus een hele tijd transacties op Ashleys account gepost en in Nieke geldla gedaan. Het gevolg hiervan was dat aan het einde van hun shift toen ze het geld gingen tellen allebei hun geldlades totaal niet klopten. Ik heb me daar heel rot over gevoeld omdat ik het echt niet bewust verkeerd had gedaan. De volgende dag heb ik er met me baas over gepraat en ik was er ook best verdrietig over. Gelukkig stelde hij me gerust en dat dit geen reden was om verdrietig te zijn en dat ik vanaf mijn volgende shift die ik moest werken een eigen geldla zou krijgen. Sinds ik nu mijn eigen geldla heb gaat alles prima, meestal heb ik 0 dollar kasverschil wat dus betekend dat mijn shift helemaal goed is gegaan.

Het leuke van achter de receptie werken is dat ik nu echt merk dat ik door mensen herkent wordt. Soms met uitgaan loop ik in de club van Gilligan’s en schreeuwt er ineens iemand naar me: Heee Sanne!! Terwijl ik diegene helemaal niet ken, maar diegene heeft me naambordje dan onthouden. Erg grappig om mee te maken.

Verder leren we het security team ook steeds beter kennen. Het zijn meestal oude mannen die erg breed zijn maar we kunnen erg met ze lachen. Dit weekend met uitgaan had ik bijvoorbeeld een badge van de security op me shirt gedaan (want elke werknemer van de security heeft zijn eigen nummer) en daar liep ik mee rond alsof ik heel wat was hahah.

Dat security team is er niet voor niks. Want er lopen hier hele rare mensen rond. Het balkon van onze kamer delen we met 3 kamers, waarvan er 2 staffrooms zijn en 1 8 bed female dorm (oftewel 8 persoons meisjes kamer). Op het balkon hebben we een tafel staan met stoelen en daar zitten dus telkens andere mensen. Laatst verbleef er een vrouw naast ons die uit nieuw zeeland kwam, maar ze geloofden in Russische goden. Ze maakte haar bed op als een servet, dus ze maakte ribbeltjes in haar deken en er lag elke dag een foto van een alien en een beeld van een kat op haar bed. Op een dag had ze ergens in het hostel een gebruikte condoom gevonden. Ze ging hiermee in haar schoen spelen ( vraag me niet hoe, maar ze deed het) en had hem daarna op het balkon neergelegd met een briefje erbij voor de russiche goden. Ik wist niet wat ik mee maakte! Uiteindelijk is ze het hotel uitgekickt omdat ze ook aan de oren van de meisjes op haar kamer ging zitten. Ze had zelfs de politie nog gebeld dus het was een heel drama maar ik heb me kapot gelachen. Ook lopen hier soms alcoholistische oude mannen rond, terwijl het een jongeren hostel is. Nu is dus bij de receptie nog een keer de regel opgefrist dat we normaal gesproken alleen maar mensen tussen de 18 en 35 jaar mogen inchecken in Gilligans. En als er een creapy person voor je neus staat zeg je gewoon simpel gezegd : We are fully booked!! (byeeee)
Naast werk heb ik natuurlijk in de tussen tijd ook wat leuke dingen gedaan met alle girls hier. Laura ons kamergenootjes is jarig geweest en dat hebben we uitgebreid geviert. We hadden een kado voor haar gekocht wat ze om 12 uur uit mocht pakken en zijn gaan stappen. De volgende dag hebben we met ze alle gebbqt aan de lagoon.

Ook had onze baas nog een avondje georganiseerd waar we met alle collega's van receptie en reservations wat gingen drinken in Gilligans. Uiteindelijk was er niet heel veel personeel op komen dagen maar het was erg gezellig, en heb op deze manier me baas ook echt van een totaal andere kant gezien. We gingen met ze alle dansen enzo was heel gezellig!

Verder ben ik nog naar Trinity beach geweest. Het is een heel mooi strand alleen toen we daar aan kwamen vonden we het verdacht rustig. Wat bleek nou, we mochten er niet zwemmen in verband met de jellyfishjes. De dag daarvoor was een meisje gebeten door een jellyfish en dat kan levensgevaarlijk zijn en ze was ook afgevoerd naar het ziekenhuis. Aangezien de gevaarlijkste jellyfishjes zo groot zijn als een vingernagel moest eerst de conditie van het water goed onderzocht worden voordat er weer gezwommen mocht worden. We hebben wel hele mooie foto’s gemaakt. En gelukkig was er ook een douche, dus we hebben wel lekker kunnen zonnen met af en toe een douche tussen door.

Ook heb ik een Nederlands meisje leren kennen die bij Chanel en Danielle in het hostel zit die tripjes organiseert vanuit Nomads. Elke maandagochtend kan je daar gratis meedoen aan een Rainforest walk in de Botanic Gardens in Cairns. Emma, Anoek en ik zijn daar naar toe gegaan en het was erg mooi. Veel klimmen en zweten maar het was het zeker waard want we hebben mooie plekken bezocht. Ook hebben we nog schildpadden gevoerd en daarna kregen we nog een gratis bbq bij Nomads wat goed verzorgd was.

Verder hebben we nog een hele grote andere shoppingplaza ontdekt genaamd DFO. Hier zijn we natuurlijk met ze alle even heen gegaan en hebben ons flink misdragen ghehe. Ik heb 2 lange jurken gekocht en nog veel meer!

Ook hadden we al 2 weken geleden River tubing geboekt met 5 meiden. Doordat het hier de laatste tijd veel regent is het water level telkens te hoog om te River tuben en werd het gecancelled. We hadden de trip naar gister verplaatst, maar ook gister werd het gecancelled. Maar doordat het nu al 2 x niet door ging mochten we voor dezelfde prijs gaan raften met ze alle! Wat normaal gesproken meer dan 2 keer zo duur is. Het was amazing, we zaten met 5 meiden in de boot, een jongen en de instructeur en het was gillen voor het leven. We hebben uiteindelijk met ze alle 1 cd gekocht die over 2 weken wordt opgestuurd naar Gilligans met heel veel foto’s dus ben benieuwd!

Daarna heerlijk pannenkoeken gemaakt met bacon stroop en suiker jammiejammie.

S’avonds hebben Chanel, Emma en Nieke mee gedaan aan jelly wrestling in Gilligans. Je moet dan in een bad met gel gaan worstelen tegen andere meiden en zo snel mogelijk een lintje van de tegenstander wat om haar enkel gebonden zit, te pakken zien te krijgen. Het was lachen en uiteindelijk heeft Chanel de finale gered, maar helaas niet gehaald en Emma nog met een bonusgame 50 dollar bartap gewonnen!

Verder mis ik pasta wel heel erg want dat staat niet op de kaart hier in Gilligans, daarom heb ik een paar dagen geleden bij Chanel in Nomads een spaghetti bolognese gegeten, smaakte heerlijk!
Het gaat hier dus goed met me en ik vermaak me heel erg! Wil er op dit moment nog lang niet weg. Wel een gek idee dat ik al op ¼ van mijn stage ben..

Speak you soon lovely peeps!
xxxxxx

  • 13 Maart 2013 - 15:49

    Marijke Slingerland:

    haha love it!

  • 13 Maart 2013 - 16:25

    Jacoline:

    Ik zie dat je je helemaal thuis voelt in dat mooie warme land. Sanne die weer helemaal de beest uithangt en zich uitgeeft voor security, ja dan voelt San zich daar op het gemak. Wat de pasta betreft zal ik het straks in mei weer goed maken voor je. Ga maar vast verzinnen wat je wilt eten :) . Ik ben wel benieuwd naar je foto's van het raften. Heb stiekum even op google gekeken maar daar gaat het er flink wild aan toe. Dat ga ik maar niet doen heb ik al bedacht. Niet te veel kopen in de shops daar want het past nooit meer in die koffer. Het enige alternatief is dat je daar wat dingen achterlaat zodat die koffer toch nog dicht kan. Ga naast het werken nog volop genieten want de tijd gaat snel en zeker als je het naar je zin hebt.

    Dikke kus mama

  • 13 Maart 2013 - 17:10

    Frédy De Kleijn:

    Hoi Sanne, het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar daar ben ik weer. Het is erg leuk om je verslag te lezen soms is het net of ik je hoor praten.....?
    Ja dat klinkt wazig maar is een compliment voor je levendige beschrijvingen. Het is fijn dat je het zo naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereld.mdat is wel een raar idee, Dennis en Monica zitten op dit moment in Bali, dat vind ik ook zo'n vreemd idee. Maar met de techniek van tegenwoordig is het of je om de hoek zit. Nou lieve Sanne leef je droom verder en word dan maar weer wakker als je terug in Nederland bent!.,
    Hele dikke kus en knuffel Fré.

  • 13 Maart 2013 - 23:49

    Petra Jaarsma:

    hoi Lieve Sanne, ik ben supertrots op jou. love Petra

  • 17 Maart 2013 - 13:43

    Rob:

    Hoi Lieve San,

    Super hoe het loopt daar met je aan de andere kant van de wereld, je bent al lekker op streek en de gewenning is nu voorbij. Hier worden de dagen gelukkig ook weer langer. Het is nu nog koud maar de verwachting is dat het de komende week wel langzaam de goede kant uit gaat. De zon gaat ook meer schijnen en dat is natuurlijk weer goed voor de paneeltjes.

    Gisteren hebben we lekker bij de Molly's gegeten. Het was een uitgebreide en goed verzorgde gourmet met alles erop en eraan, Lautje wordt al een echt dametje en haar vriendje Ferdinand was ook van de partij. We hebben natuurlijk over van alles gesproken en wat wij met jou meemaken toen je 14 was, maakt Ellen en Andre nu mee met de kinderen. En ook bij hun gaat het niet allemaal vanzelf en ook regelmatig niet zoals het ze zich voorgesteld zouden hebben. De molly's gaan een week naar Rhodos in een All-Inclusive-Hotel (Je weet wel zo'n hotel waar je een rood ziekenhuisbandje om krijgt en je op vertoon van dat bandje je helemaal de schompes mag vreten).

    We gaan eerdaags het appartement boeken. Maar weten eigenlijk nog niet of we zelf moeten boeken of dat jij goedkoper kan boeken. ik heb je een tijdje terug een aantal gevonden prijzen gestuurd. Wil je daar nog even naar kijken dan kunnen we de boeking doorzetten.

    T-Mobile nog voor je gebeld en er zit geen beperking op de ontvangst van serviceberichten. Ze adviseren Toestel uit 5 seconden wachten en weer aan, of de simkaart in een ander toestel plaatsen en opnieuw proberen.

    Kus en tot gauw weer op skype, whatsapp of in een nieuw verslag op deze pagina want dat is natuurlijk ook helemaal leuk.

    Pappa xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ga een halfjaar stage lopen in Cairns in Australië! Door middel van deze blog deel ik met jullie alle leuke dingen die ik in deze tijd mee zal maken.

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1660
Totaal aantal bezoekers 21120

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australia!

Landen bezocht: