Living in a paradise. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Living in a paradise. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Living in a paradise.

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Februari 2013 | Australië, Cairns

De tijd vliegt voorbij. Er zijn alweer 2 weken voor bij, en het reisverslag is me een beetje ontschoten! Vorige week was een intensief weekje want 3 van de 5 werkdagen hebben we bij de housekeeping gewerkt.

Maandag was de eerste dag housekeeping. Het is een hele organisatie want Gilligans heeft 4 verdiepingen en 667 bedden die (niet elke dag, maar wel een grote gedeelte daarvan) dagelijks schoongemaakt moeten worden. Het hele team werd opgesplitst over verschillende verdiepingen. Ik moest naar Floor 2. Het was een heel leuk team. Veel aziatische meiden hebben de leiding, en jonge backpackers werken er om bij te verdienen. Ik had leuke meiden waarmee ik veel heb gelachen maar vooral ook hard heb gewerkt. Ik heb gestofzuigd als een race eend, ramen gepoetst, bedden verschoond balkons gedweild en gestoft. Van half 9 tot 1 hebben we ons uit de naad gewerkt maar we hadden wel een lekker middagje vrij. ’s Middags lekker geburned aan de lagoon. In de avond zijn Marijke, Emma en ik naar Nomads gegaan om Danielle en Chanel op te zoeken. Nomads ligt buiten het centrum en er gaat een gratis busje elk uur op en neer om gasten te vervoeren. In de weg ernaartoe zijn we heel veel rotondes tegen gekomen die we dus linksom namen wat heel vreemd is hier. Van die rotondes snap ik nog vrij weinig haha. Daar lekker gekletst en hun kamer bekeken. Nomads lijkt net een camping. Een hostel met een soort van tuin waar iedereen bij elkaar komt, heel gezellig. Alleen de kamer van Danielle en Chanel was heel klein je kon er amper lopen. Dus wat dat betreft zitten wij hier in Gilligan’s nog het beste van allemaal.

De drie werkdagen bij de housekeeping waren erg zwaar maar er zat wel een groot voordeel aan. We hadden namelijk elke middag om 1 uur al vrij. Wat heerlijk was dat zeg, lekker liggen aan de lagoon of shoppen. Woensdag’s hebben we s’avonds nog Bogan Bingo gespeeld. 2 mannen van de entertainment delen bingokaarten uit en met heel veel humor spelen ze het spel. Helaas niks gewonnen maar erg veel gelachen.

Donderdags werden we weer ingepland volgens het rooster bij de receptie en reservations. Ik heb s’ochtends bij de reservations gewerkt en smiddags bij de receptie. Heb daar ook mijn eerste incheck gedaan met een gast, hihi! Wel denk ik dat ik receptie leuker vind dan reservations omdat je bij de receptie meer interactief bent met de gasten en meer dingen te doen heb. Bij reservations is het feitelijk alleen de telefoon opnemen en mailtjes verwerken in het systeem. Van zo lang zitten wordt je soms wel moe. S’avonds ben ik naar de ladiesnight geweest met Emma wat een zeer geslaagd avondje was.

Ook hebben we hier wat problemen met de wasmachine. Ondergoed met kant gaat hier helemaal kapot. De stukken kant van het ondergoed zijn zelf in je bikini terug te vinden. Ook hebben we waarschijnlijk de verkeerde waspoeder gekocht. Want zwarte shirtjes komen vol witte vlekken uit de wasmachine. Verder gaat het handdoeken wassen ook niet helemaal soepeltjes. Vol pluisjes komen ze eruit. Erg vreemd. We zitten dus nog even na te denken over een oplossing hiervoor. We hebben bijvoorbeeld al bedacht dat we onze onderbroeken in kokend water met wasmiddel willen laten weken een nacht lang, en daarna uitwassen. Dan gaan echt goed de bacteriën eruit.

Bij de reservations heb ik lieve collega’s genaamd: Kylie, Ricky en Alyntha. Ze zijn erg behulpzaam en leren me alles heel goed. Ik heb ook een hele tijd samen met Kylie ( dat is de reservations manager) appartementen gezocht voor paps en mams. Dus paps en mams, zie je mail voor leuke appartementen die relatief goedkoop zijn!!

Zaterdag was een topdag. We hebben om 8 uur s’ochtends de bus genomen bij het busstation hier een straat verder op. Rond 9 uur in de ochtend kwamen we aan in de Tropical Zoo in Cairns. We wilden er zo vroeg zijn omdat om 9 uur de kangaroo show begon die maar een keer per dag werd gedaan. Doordat we er zo vroeg waren was het redelijk rustig en we konden alle dieren dus goed bekijken. We mochten kangaroes voeren en aaien en we hebben een koala vast gehouden en een slang geaait. Wauw wat geweldig! Ook was er een hele lieve koala beer met een kleintje op zijn rug. Rond 1 uur gingen we met de bus verder rijden naar Palm Cove Beach. Een gezellig strand wat bekend hier is in Cairns, met leuke restaurantjes. We hebben dus een milkshake gedronken op het terras en hebben lekker geburned op het strand. Ook kwamen we daar veel Jelly fishjes tegen , ofwel kwallen die gevaarlijk kunnen zijn. Daarom was er een gebied afgesloten met een net waar je mocht zwemmen en waar dus geen kwallen en andere dieren waren. Heerlijk! Daarna weer met de bus terug naar Cairns central gegaan. Onderweg gele bordjes tegen gekomen met pas op voor kangaroos! Hihi super grappig. In de avond lekker mixed grill gegeten wat de chef special van de week was in gilligan’s en daarna uit gegaan met de meiden.

Zondag was weer een heerlijk lui dagje, met wat meiden koffie gedronken op een terrasje en nog even Emma’s en Everieke’s hostel bekeken.
Deze week was eigenlijk vrij simpel. Maandag t/m woensdag had ik de vroege dienst van half 9 tot 5 bij de reservations. Donderdag en vrijdag had ik de late dienst van 12 tot 8 bij de reservations.
Het rooster van de komende 2 weken staat ook al weergegeven. Het is wel jammer dat we nu allemaal verschillende dagen vrij hebben en dus ook in de weekenden moeten werken. We gaan nog aan Tim vragen of het misschien mogelijk is dat we allemaal een keer in de 2 weken op vrijdag vrij kunnen krijgen om bijvoorbeeld tripjes te gaan maken.
Heb dit weekend wel een lang weekend, was zaterdag zondag maandag vrij en morgen ben ik ook nog steeds vrij. Dus dat is wel lekker 4 dagen achter elkaar. Deze week en volgende week werk ik bij de receptie dus ben benieuwd hoe dat gaat verlopen!

Ik heb net lekker pannenkoeken gegeten met Emma en Everieke en ga zo naar Nomads toe met alle meiden. ( Dat is het hostel van Danielle en Chanel). Verder heb ik ook nog een nieuw bikini topje gekocht waar ik zeer blij mee ben hihi.

Maar over het algemeen gaat het hier dus prima met me. Het weer was de afgelopen week iets minder, er waren wat vaker regenbuien maar alsnog is het hier heerlijk warm. Ook valt het me op dat alle mensen hier super aardig tegen je zijn. Vaak als ik ergens alleen sta, komt er iemand op me afgestapt om te vragen hoe het met me gaat en wat ik doe. Dat australiers dus vriendelijk en open zijn blijkt zeker wel!

Ik laat hopelijk snel weer wat van me horen.
Veel liefs vanuit dit paradijs waarin ik leef! xxx

  • 25 Februari 2013 - 12:18

    De Mollies:

    Oooh San wat leest dat allemaal lekker weg, en wat heerlijk voor je dat je het zo naar je zin hebt. Hier is het nog steeds sneeuw en bij de mollies zijn we allemaal aan de beurt voor het griepvirus. We snakken naar de zon en alle reisgidsen zijn erg aantrekkelijk maar de portemonnee moet even dichtblijven. Als ik jouw verslag dan lees dan zie ik het als een film voor me, net of we er ook een beetje zijn. Heerlijk hoor. En ja de tijd gaat snel he er is alweer bijna een maand voorbij! Hier is het nu voorjaarsvakantie, André en ik zijn om de beurt n dagje vrij zodat de meiden niet alleen zijn. We zijn naar de bios geweest en gaan nog zwemmen, n beetje pannenkoeken bakken en n dagje naar de stad ofzo maar dat is het dan wel. Dus blijf maar lekker daar hier is het nog steeds grijs en somber buiten. Ik weet nog dat wij vorig jaar om deze tijd op reis waren naar de verre zon en dat ik in mn armen moest knijpen om te beseffen dat het geen droom was. Ik weet nog goed hoe dat voelde. Ook het besef dat de wereld nog zoveel moois heeft waar wij niet van weten. En jij bent gewoon op één van die plekken. Geniet ervan en tot je volgende verslag!

  • 25 Februari 2013 - 23:38

    Jacoline:

    Fijn dat het nu allemaal lekker loopt, met uitzondering van de was dan. Wellicht gebruiken jullie teveel waspoeder waardoor het niet uitgespoeld kan worden en vastplakt aan je kleding. Lees goed de voorschriften op de verpakking. Ik heb genoten van je verhaal en de foto's van de kangaroes en de koalabeertjes. Wat een prachtige ervaring is dat.
    Jullie gaan vast nog veel meer mooie dingen zien. Tijd is er nog genoeg. Leuk dat het werk ook goed gaat. Ondanks al het wennen van de engelse uitspraken kunnen de mensen blijkbaar toch goed inchecken. Een teken dat je het goed oppakt. Ik hoop dat het volgende verslag snel komt want ik ben nu al weer nieuwsgierig naar je volgende ervaringen.
    Groetjes en dikke kus van mama

  • 27 Februari 2013 - 13:34

    M.A> De Kleijn:

    Hi Sanne,
    Het is altijd leuk je enthousiaste reisverslagen te lezen. Je hebt het wel naar je zin en je vermaakt je prima.Maar we lezen ook dat je nog wel eens hard moet werken, maar daar wordt je sterk van.
    Zoals jezelf schrijft leef je daar in een paradijs,als de omgeving net zo mooi is al;s op je ansichtkaart dan is hjetzeker een patradijs.Prachti9g; we zijn gewoon een beetje jaloers op je met dat prachtige weer.Hier is hjet allemaal nogh steeds erg koud en het heeft zelfs nog gesneeuwd.Geniet ervan!
    Enige tips voor de wasmachine: hoogstwaarschijnlijk is er en progtramma voor fijne was,zodat je kanten ruches heel blijven.Verder kun je de watertemperatuur instellen en het wasm,iddel beter doseren.
    We zijn ergh benieuwd n aar je volgende reisverslag.
    Heel veel groeten en kusjes van opa en oma

  • 28 Februari 2013 - 21:50

    Rob:

    Mooi San dat het goed gaat. het klikt goed met de andere meiden zo te zien en je begint je draait te vinden daar aan de andere kant van de aardbol. Bij ons gaat het ook gewoon verder, we missen je natuurlijk want het is best wel stil hier, maar "Time flies when you have fun". en ook hadden wij vorig weekend fun. We zijn met de Jaarsmaatjes nog even op de latten gegaan in Winterberg op de Skikarussel. Er zijn weer een aantal liften bij gebouwd en het is nu ook een klein gebiedje over de weg toegevoegd.

    Hier zaten een tweetal zwarte Pistes die natuurlijk genomen moesten worden. Dankzij Petra zijn we weer in een goedkoop maar heel goed hotelletje terecht gekomen. 2 dagen achtereen op de pistes echter het was er erg druk en de verhouding skiieen, wachten en zitten in de lift werd wel eens in het negatieve gedrukt door de grote drukte. Wel heel leuk met z'n allen en uiteraard voor herhaling vatbaar. Eerstkomende mogelijke moment zou dan in februari 2014 zijn waarbij iedereen er weer is en kan. We zouden dan wel weer iets in Frankrijk of zo kunnen doen, maar vooralsnog kunnen de latten weer naar de zolder van de schuur want het zal de laatste keer geweest zijn. De temperatuur gaat hier, de zon komt er weer meer bij en dat is uiteraard weer goed voor de paneeltjes.

    Met "frisse tegenzin" gaan we naar het werk om vanavond lekker voor de TV te hangen en vervolgens Candy Crush Saga te spelen. (Zelfs je moeder is verslaafd en heeft mij regelmatig ingehaald). We kijken inmiddels uit naar warmte en zon. De koude sneeuw zijn we wel zo ongeveer zat hiero.

    Kus en gauw weer aan de Skype en wekelijks een aanvulling op je blog. zo hou je contact met het thuisfront.

    Pappa

  • 11 Maart 2013 - 21:36

    Bea En Elma:

    Lieve Sanne., hè,hè hier eindelijk een levensteken van de buufjes! Je weet t wel hè, 60+, die gaan niet zo snel! We genieten van je verslagen. Zo te lezen geniet je volop en haal eruit wat er in zit! Hartstikke leuk! Hier is t wel stil geworden hoor, hihi! De buren horen we niet, haha! Vlgs. mij genieten die ook van hun tweede jeugd! Hihihi! Maar ....verrassing er zijn weer een paar hondjes erbij in de straat! Vanmiddag bij je moeder geweest, koffie met een babbel! Je weet....dat kunnen wij beide wel! En.....de stroopwafels moesten op. Want de snoepvoorraad gaat niet zo snel op nu jij niet hier bent! Ach ja, k had net gesport. t Blijft hier almaar koud. Nu weer sneeuw. Kan gelukkig mijn nieuwe, net zelfgebreide rode sjaal om. Ja begon echt bijna op n pensionada. te lijken met m'n breiwerkje! Was jaren geleden, maar leuk om te doen. Elma werkt weer fulltime. zijn we blij om. De crocussen in de tuin doen het weer goed. Zijn net paar dagen naar Vlissingen geweest. Effen er tussenuit. Heerlijk! De zomer kan niet snel genoeg komen. We zijn stik jaloers op t weer wat jij daar hebt! Het werk pak je goed op zo te lezen! Maar geniet vooral van de vrije tijd en het mooie land! Doe ook de groetjes aan Marijke. Veel liefs en......tot volgende keer. Groetjes Elma en Bea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ga een halfjaar stage lopen in Cairns in Australië! Door middel van deze blog deel ik met jullie alle leuke dingen die ik in deze tijd mee zal maken.

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1520
Totaal aantal bezoekers 21121

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australia!

Landen bezocht: