Eerste werkweek. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Eerste werkweek. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek.

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Februari 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal daar ben ik weer. Na een indrukwekkende week vol nieuwe ervaringen die ik nu weer even met jullie ga delen.

De eerste werkweek zit erop. Me moeder had me al honderd keer gewaarschuwd van: ‘Sanne let op, het is niet alleen maar feesten het wordt ook zeker hard werken.’ Nou daar heeft ze wel een beetje gelijk in. Want deze week moest ik de hele week werken van half 9 tot 5. Dat zijn me nog is lange dagen, niks vergeleken met het luizenleventje op school.

Na onze eerste werkdag hebben we Danielle, Emma, Chanel en Everieke ontmoet bij de lagoon. Het was super leuk om hen weer te zien en we hadden een hoop om bij te praten. Hun waren immers tijdens hun vlucht nog 2 nachten in Bangkok overnacht. Ze vertelde dat daar een markt was met allemaal hele goedkope kleren. Ze zich daar dus misdragen en super veel kleren gekocht. Toen ze in Aussie aankwamen, kwam Chanel erachter dat ze 2 broekjes niet paste en Emma paste 1 broekje niet. Ze waren er van overtuigd dat ik ze wel zou passen en ik mocht ze dus hebben. Ik ben zeer benieuwd want ik heb ze nog niet aangehad, haha maar in ieder geval was het een leuke verassing hihi!
Die avond hebben we het er meteen maar van genomen dat ze er waren en zijn we wat gaan drinken in de Woolshed. Het was er Mexican Party en iedereen kreeg een cowboy hoed. Doordat Emma, Danielle en Chanel nog last hadden van hun jetlag zijn ze na ongeveer een uurtje alweer naar huis gegaan. Wij hebben wat mensen leren kennen en hebben nog een dansje gewaagd op de dansvloer. Niet tot laat want de volgende dag moesten we gewoon weer om half 9 beginnen met werken.

De volgende dag gingen we in een ruimte zitten met Tim en kregen we een training over het computer systeem in Gilligan’s. Wat een ingewikkeld systeem is het zeg. We leerden hoe we mensen moesten in en uitchecken en hoe we een nieuwe reservering aan konden maken. We hebben dus zo ongeveer de hele ochtend en begin van de middag naar een computer lopen staren, wat soms best vermoeiend was. Later in de middag gingen Nieke en ik eerst een kijkje nemen bij de receptie en daarna nog een uurtje bij de reservations. Uiteindelijk was het een effectief dagje waarin we veel geleerd hadden. In de avond wat gegeten en daarna een lazy avondje gehad want we waren kapot van de hele dag alle informatie in ons hoofd opnemen. Me hoofd stond op ontploffen.

Woensdag begon het werken volgens het rooster wat voor ons gemaakt was. Er staat 4 x intern op het rooster en we mochten dus zelf bepalen wie welke shift zou draaien. Nieke en ik gingen bij de reservations en Marijke en Laura bij de receptie. Bij de reservations werkte we samen met Ricky ( een man in de 30 denk ik) en Alinta (een meisje van 19 jaar). Ricky vertelde dat hij anderhalf jaar in een ICT bedrijf in Nederland had gewerkt en dus een beetje nederlands sprak. Daarom legde hij ons soms dingen over het systeem uit in het nederlands wat vaak hilarische momenten met zich mee bracht. Bijvoorbeeld als je op kruisje moest klikken om een scherm af te sluiten, wees hij naar het kruisje en zij hij met een Australische accent: ‘WEGWEZEN!’ hahaha, we kwamen niet meer bij van het lachen. Ook als je een bestand op moest slaan zij hij ‘sparen’ in plaats van ‘bewaren’ of ‘opslaan’. Het was erg leuk om ingewerkt te worden door Ricky, hoewel hij wel een beetje last heeft van adhd voor me gevoel en alles tegelijk doet. Dan is hij bezig met een reservering maken, en ziet hij ergens op zijn bureau nog een papiertje liggen met wat werk wat nog gedaan moet worden en begint hij ineens daarmee zonder de reservering af gemaakt te hebben. Doordat het systeem al vrij ingewikkeld is, is het soms best lastig om dus ingewerkt te worden door een chaotisch type als Ricky. Ook mochten wij op onze eerste werkdag bij de reservations meteen al de telefoon opnemen en reserveringen aanmaken voor agenten of customers. We moesten de telefoon opnemen met :’Welcome at Gilligans, this is Sanne’ of ‘Thank you for calling Gilligans, this is Sanne’ Haha, dit was nog wel even wennen maar naar een paar keer ging het wel goed. Als je aan de telefoon een reservering aanmaakt moeten mensen hun naam spellen door de telefoon om deze in te voeren in het systeem. Nou dat was dus echt een dik drama. De A is een E of andersom weet ik het allemaal, ik haal in iedergeval alles door de war en die namen lijken nergens op als ik het ingetypt heb haha. Maarja, het was lachen gieren brullen, dus al met al een leuk dagje gehad. Om 5 uur waren we klaar met werken en hebben we nog even heerlijk in de zon aan de lagoon gelegen.

Donderdag hebben we weer een dagje bij de reservations gewerkt. Dit keer was het een rustig dagje en hebben we de manager van de reservations ontmoet genaamd Kylie. Een hele lieve vrouw die ons alles duidelijk uitlegt en ook heel geïnteresseerd naar ons overkwam. Ze vertelde ook allemaal dingen over Cairns, dat we bijvoorbeeld zoiezo een keer kangaroe worstjes moesten gaan eten en naar de Tropical Zoo moesten gaan. Uiteindelijk in de middag mochten we een uur eerder weg omdat er niks meer te doen was en waren we dus om 4 uur al klaar. Ik ben toen met Marijke gaan shoppen in de shoppingmall. In de avond was het Ladiesnight bij Gilligan’s en ook bij Woolshed. Dit betekend dat alle girls 5 keer gratis champagne kregen. Daar moesten we het van nemen, het moest namelijk zeker gevierd worden dat we hier met ze alle in Australie zitten. We zijn met Emma, Chanel en Marijke eerst naar Gilligan’s gegaan en daarna naar de Woolshed. Het was een geslaagde avond!

Vrijdag kwamen we om half 9 weer aan bij de reservations. Kylie vroeg ons toen of het een probleem was als ze om 9 uur voor een halfuurtje weg ging om iets met een collega te regelen. Wij vonden het geen probleem. We konden wel even voor een halfuurtje zelf aan de gang gaan. Telefoontjes opnemen, en nieuwe reserveringen die via de mail binnen gekomen was in het systeem zetten. Uiteindelijk kwam Kylie om 11 uur weer terug en hadden Nieke en ik gewoon 2 uur lang samen de reservations gerund. Kylie was erg trots op ons. In de middag was Kylie naar huis gegaan en was Ricky gekomen. Maar omdat het druk was bij de receptie ging hij daar vanaf 3 uur even staan. Wij waren dus weer met ze 2en bij de reservations. Alleen dit keer kwam er geen nieuw mailtje of telefoontje binnen waardoor we dus 2 uur lang onze tijd uit hebben gezeten voordat we weg mochten. Na het werk hebben Marijke en ik nog boodschappen gedaan voor ons allemaal. We hebben met ze alleen een portemoneetje waar we met ze 4en geld in doen voor elke week. Daarvan kopen we iedere keer eten en drinken voor op de kamer. We hadden super veel boodschappen gekocht waardoor we het bijna niet meer konden tillen. S’avonds zijn Nieke ik en Marijke met ze 3en bij de Griek uiteten geweest. Op een bord buiten stond voor 9 dollar Gyros tzatsiki en salade. Maar toen we binnen de kaart bekeken was die 9 dollar nergens meer te bekennen. Wij vertelde de serveerster dat we het gerecht wilde wat buiten op het bord stond. Uiteindelijk kregen we een kleine wrap op een heel klein bordje met salade tzatsiki en een beetje gyros. Haha, wij hadden een bord vol verwacht dus dat viel een beetje tegen. Het was eigenlijk meer een gerecht voor de lunch. Maar ondanks dat smaakte het wel heerlijk. Daarna heb ik nog even met Jordje geskypt en toen zijn we uitgegaan in Gilligan’s. Het was niet heel druk en een beetje saaie avond.

Gisteren konden we eindelijk uitslapen en we namen het er ook van. Rond half 12 kwam ik me bed uit en zijn we naar de shoppingmall gegaan. Een nieuw shirtje en tasje gekocht. Het was deze dag Chinese New Year Festival in Cairns. Best apart, het nieuwjaar van China wordt dus ook gewoon in Cairns gevierd. S'avonds was er allemaal vuurwerk en de straat was afgezet en overal stonden kraampjes waar je dingen kon kopen. Precies voor Gilligan's stond een kraam met Papa's Poffertjes. We wisten niet wat we zagen. Gewoon POFFERTJES in Australië. Het meest lekkere eten wat er bestaat. We hebben dus een portie besteld en er erg van genoten. Rond half 8 een Schnitzel met gesmolten kaas en sperziebonen met aardappelpuree bij Gilligan’s gegeten. Smaakte goed. S’avonds wilden veel meiden uitgaan maar ik was nog aan het twijfelen omdat we de volgende dag naar de tropical zoo zouden gaan. En om 9 uur s’ochtends was de kangaroo show die maar 1 keer op een dag draait dus daar wilden we graag bij zijn. We moesten dan om 10 over 8 de bus nemen dus het werd vroeg op staan. Uiteindelijk hadden de meiden me toch overgehaald om uit te gaan, en we gingen weer naar Gilligan’s. Dit keer was het vrij druk en erg gezellig waardoor ik rond half 2 in bed lag.

En je begrijpt het dus wel, de volgende morgen hadden we dikke plannen voor de zoo. En we zijn gewoon door de wekker heen geslapen en werden rond 11 uur wakker. SHITJES. Dat was nou jammer. Maar we hebben nu op de planning staan dat we aanstaande zaterdag naar de zoo gaan. En wat er ook gebeurd ik sta om 10 over 8 bij de bushalte want ik moet en zal die koala in me hand hebben wiehie!
Vandaag is het voorderest een lazy dagje. Zit een beetje op me laptop maar ga misschien zo nog even naar de lagoon. En vanavond met opa skypen als het goed is!

Nou ik laat snel weer wat van me horen, See you later!!

  • 10 Februari 2013 - 09:41

    De Mollies:

    Hey Sanne,
    Wat leuk weer om te lezen, we hebben erg gelachen! Je gaat je allemaal helemaal thuisvoelen zo te lezen. En ja die mamma's hè, hahamet hun uitspraken :-) (ik zeg niks). Ben wel jaloers op het weer waar jij lekker van kunt genieten en wij nog heel lang op moeten wachten vrees ik. Hier ligt sneeuw en is er nachtvorst. Je stoere kleinste nichtje is met scouting op kamp en heeft dit weekend in de sneeuw en kou in een tent geslapen, das iets anders dan wat ik op jouw foto's zie haha. O en over je toetsenbord, je moet eens kijken in je configuratiescherm of anders aan je papa vragen, colgens mij kun je dat omzetten naar europees ofzo, dat typt dan weer makkelijker met 10 vingers. Lieverd veel plezier en we kijken uit naar je volgende reisverslag!

  • 10 Februari 2013 - 10:28

    Sanne De Kleijn:

    Haha dankjewel voor je leuke reactie!! Gelukkig heeft Quinty het overleefd in de tent. Erg stoer! Maar op het werk hebben we gewoon een europees toetsenbord. Ik bedoelde dat als gasten aan de telefoon in het engels hun naam spellen ik de A en de E en I niet uit elkaar kan houden omdat een A in het engels als een E klinkt bijvoorbeeld. Waardoor ik dus allemaal verkeerde namen in het systeem zet hahaha. Maargoed het zal langzaam hopelijk wel gaan wennen!

  • 10 Februari 2013 - 10:34

    Jacoline:

    Wat leuk dat je soms aan me denkt, haha. Wel jammer dat je de Zoo gemist hebt maar ja nu heb je weer iets leuks om naar uit te kijken. O en wat een leuke tip om die kangaroobillen verpakt in worstjes te gaan eten. Moet je zeker doen. Je moet je altijd aanpassen aan het eten in het land waar je bent. Ik lees dat je ook geniet van de sperciebonen. Ik weet niet wat ik allemaal hoor maar het maakt me wel blij. Het werken gaat steeds makkelijker worden. Oefening baart kunst en eens leer je het australische dialect kennen. Leuk dat je de poffertjes tegenkwam. Iets lekkerders ken jij bijna niet :). Geniet nog van het werken en de heerlijke zon daar. Hier is het net een witte kerst. Ik kan helemaal genieten van je foto's, net of je dan hier om de hoek bent maar helaas die hoek is een stukje verder haha
    Dikke kus mama

  • 10 Februari 2013 - 18:13

    M.A. De Kleijn:

    Hi Sanne,
    Ik heb zojuist je reisverslag ontvangen en ga het styraks met oma goed doorlezen!
    Wat leuk weas jke het om jou via de laptop van je vader te ku

  • 10 Februari 2013 - 20:13

    Petra Jaarsma:

    Hallo Lieve schat , Dat was wel even aanpoten deze week, maar gelukkig ook leuke dingen gedaan en veel gelachen. Stuur je bij deze het Telefoonalfabet Engels, misschien heb je er wat aan. Na de letter komt de nederlandse uitspraak b.v. U is joe zoals in joelen. Daarna komt een naam zoals mensen letters met de eerste letters van een naam spellen.
    23 Februari gaan we met je ouders naar Winterberg. Wel heel raar en naar dat je er niet bij bent. Skien kun je in jouw contreien wel even vergeten maar misschien is een cursus waterskien nog een optie haha.
    Geniet lekker van je weekend. XXXXX Petra



    A ee Alfred

    B bie Benjamin

    C sie Charle

    D die David

    E ie Edward

    F ef Frederick

    G dzjie George

    H eetsj Harry

    I aai Isaac

    J dzjee Jack

    K kee King

    L el London

    M em Mary

    N en Nellie (UK)Nancy (USA)

    O oo Oliver

    P pie Peter

    Q kjoe Queen

    R ah (UK) ar (USA) Robert

    S es Samuel (UK) Sam (USA)

    T tie Tommy (UK)Tom (USA)

    U joe Uncle

    V vie Victor

    W dubbel joe William

    X ek X-ray

    W waai Yellow

    Z zed (UK, Canada) zie (USA)Zebra




    De A van Anton
    A as in Alfred

    e-mail
    email

    e-mailadres
    email address

    apenstaartje (@)
    'at'-sign

    punt
    dot

    slash
    (forward) slash

    streepje
    dash

    liggend streepje
    underscore

  • 11 Februari 2013 - 16:43

    M.A. De Kleijn:

    Hallo Sanne,
    het was weer een erg inte3ressant reisverslag; we hebben er van genoten. Maar wat we allemaal lezenm heb jij het ook erg naar je zin.Geniet ervan!Ja het valt nioet mee om het alfabet in correct engels te spellen.Ik herinner menog uit mijn eigen schooltijd dat ik het woord knife uitsprak als knife, toen werd mijn engelse leraar erg boos.
    Het mooiste was gisteren 10 februari toen de hele familie op mijn verjaardag was.Je vader had zijn laptop meegebracht en toen konden we je zien en metje praten.Geweldig was dat enm n og helemaal voor niets ook!geweldig!
    Nou heb ik wel een webcam op mijn computer , maar ik weet nioet hoe dat werkt.Stom he
    groetjes van opa en oma DE KLEIJN.

  • 11 Februari 2013 - 23:01

    Rob (Papa):

    Hoi Sannelien,

    Voor als je het nog niet wist kun je met Ctrl+Shift je toetsenboardindeling schakelen tussen Nederlands en Amerikaans VS. Hou hem maar op VS want als je hem op nederlands zet, komen waarschijnlijk de tekens op de toetsen niet meer overeen met wat je op het scherm ziet, met name tekens als !@#<>,.:;"'{[}], wordt een grote bende. Merk je vanzelf, dus onthou Ctrl+Shift om te schakelen.

    Voor de rest loopt het allemaal wel redelijk, voor Opa en Oma was het lastig te bevatten dat er tegenwoordig beeldtelefoon is. En nog erger, dat het nog gratis is ook, onbegrijpelijk maar ze hebben er wel van genoten. In de blog van Marijke zag ik al heel wat foto's waar je het zonlicht weer het werk van de verkleuring kan laten doen. Eigenlijk moeten we een heel groot negatief van Jordje opsturen, Kun je die op je buik plakken en in stil in de zon gaan liggen, als je dat een dagje volhoudt heb je een mooie foto van Jordje op je buikje....

    Fijn dat het goed gaat en dat alles voor wat betreft eten, kamer, wifi allemaal op zijn pootjes gekomen is. Zoals je gezien hebt, hebben we Petra weer een projectje gegeven en de booking was al heel snel gerealiseerd. Nou maar hopen dat de sneeuw er ook is anders wordt het de hele dag Skip-Bo of nog erger Alias spelen. In navolging van Petra heb ik hier nog een Internationaal alfabet wat je ook kunt gebruiken om gespelde namen correct op een computerscherm te krijgen ....

    Alfa
    Bravo
    Charlie
    Delta
    Echo
    Foxtrot
    Golf
    Hotel
    Indian
    Julliet
    Kilo
    Lima
    Mike
    November
    Oscar
    Pappa
    Quebec
    Romeo
    Sierra
    Tango
    Uniform
    Victor
    Wiskey
    Xray
    Yankee
    Zulu

    In het verre verleden (de tijd dat er nog geen Mobieltjes, WhatsApp, Msn en uiteraard ook geen SMS bestond) werd dit alfabet gebruikt op korte golfzenders. Toen de 27MC bakkies in onze tijd populair waren (er liggen er hier nog 2 op de kast), werd dit alfabet veelal toegepast om elkaars 'Nicknaam' uit te vragen om daarna een zogenoemde verbindingsbevestiging te sturen via een QSL kaart naar een postbus. (Simpel gezegd, je maakt via de 27 MC een kletspraatje en dat bevestig je door een soort ansichtkaartje te sturen met je nicknaam)

    In hoofdlijnen is er niks verandert, toen ging het allemaal nergens over en was het kletsen om het kletsen, nu is dat net zo, maar dan via WhatsApp.

    Maar ondanks alles is het hier best stil. We hebben tegenwoordig maar 3 wasmachinesessies nodig in plaats van 7. Ik kom er nu meer achter dat ik zelf ook regelmatig iets kwijt ben, echter zoek ik ietsje langer voor ik begin te schreeuwen. Dat zal bij jou wel anders zijn, zo'n koffer is redelijk snel doorzocht denk ik maar kan me voorstellen dat ook daar nog zou kunnen vragen 'waar ligt dit of dat'

    Doe je best en hou je goed, we houden van je en zijn blij dat alles verder zorgeloos verloopt. Verder hebben we nog 2 dingen nodig. Een fatsoenlijke plek om te slapen daar als we komen, en een autootje. Kun jij eens om je heen kijken wat er allemaal is en wat het kost

    Kus XXXX van 'Hotel Mamma' (met allemaal lege kamers)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ga een halfjaar stage lopen in Cairns in Australië! Door middel van deze blog deel ik met jullie alle leuke dingen die ik in deze tijd mee zal maken.

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1434
Totaal aantal bezoekers 21112

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australia!

Landen bezocht: