Het weekend en de eerste werkdag! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Het weekend en de eerste werkdag! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Het weekend en de eerste werkdag!

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Februari 2013 | Australië, Cairns

De eerste dag hier in Gilligan’s was wel allemaal even wennen. Smiddags zijn we in slaap gevallen rond 2 uur en om half 10 s’avonds werden we pas weer wakker. Marijke, Nieke en ik zijn daarna rond 12 uur nog naar buiten gegaan om wat te eten op te zoeken. We vonden een winkeltje die ook S’nachts geopend was en keken hier een beetje rond maar alles was erg duur. Dus we hebben uiteindelijk alleen een waterijsje daar gekocht tegen de warmte. We zijn daarna teruggelopen naar Gilligan’s en vonden hier een Pizzaria waar we pizza slices konden kopen. 1 slice voor 5 dollar. Het smaakte erg goed. Verder was de party bij Gilligan’s vol aan de gang. Het was er druk met jongeren en je hoorde buiten harde muziek. Wij zijn met de pizza slice terug naar de kamer gelopen en toen we gegeten hadden hebben we nog even geskypt met Nederland. Uiteindelijk gingen we pas 3 uur snachts slapen. Maar alsnog kon ik deze nacht geen oog dicht doen. Ik viel om 6 uur eindelijk een keer in slaap maar heb alleen maar liggen zweten en woelen. Dit kwam natuurlijk doordat we overdag al zo lang geslapen hadden en ook door de spanning van het eerste echte nachtje in mijn nieuwe bed.

De volgende dag kwamen we erachter dat er toch nog wat boodschappen gehaald moesten worden die we gister vergeten waren. We hebben bijvoorbeeld een wasmand en een waslijn met knijpers gekocht voor onze was, en shampoo en douchegel, plakband en een Australische simkaart.
Daarna zijn we voor het eerst naar the lagoon gegaan. Wauw wat een mooi zwembad. Lekker ruim met eromheen grasvelden en zand. Het water was alleen niet echt een verkoeling omdat het natuurlijk de hele dag in 36 graden zon staat te branden.

Vandaag was de dag dat we het eten van Gilligan’s gingen proeven. We waren erg benieuwd wat we te eten kregen. Gilligan’s biedt elke dag 2 verschillende soorten free meals aan waaruit gasten kunnen kiezen. Wij dachten dat dit dus ook voor ons zou gelden. We kozen worsten met een sausje en aardappelpuree. Mmh.. Niet echt te eten. Heb in totaal een half worstje en drie happen aardappelpuree gegeten. Dat was best een schok, het zou toch echt niet zo zijn dat we deze shit 5 maanden voor geschoteld krijgen? Hopelijk was het de volgende beter. Marijke en Laura gingen nog wat drinken met Anne en Julia. Nieke en ik hadden nog last van de jetlag en zijn gaan slapen.
Vandaag hadden we afgesproken om met ze alle naar de shoppingmall te gaan. We liepen Gilligan’s uit en wilden eerst nog even pinnen (met onze pinpas jaja het kan hier dus gewoon!). Toen bedacht ik me dat ik na heeeeeeeeeeeeel veel moeite eindelijk wifi op me mobiel had gekregen in Gilligan’s en als ik weg zou lopen de verbinding verbroken werd. Dus ik rende snel terug om me mobiel ‘thuis’ te laten zodat de verbinding in de lucht bleef. Laura was alvast naar Julia gelopen om te zeggen dat wij er dus iets later aankwamen want Julia zou op de hoek van de straat wachten. Uiteindelijk liepen Marijke, Nieke en ik ook richting de shopping mall en vonden we Julia alleen ergens aan de overkant van de straat. Laura was alleen nergens te bekennen en Julia wist ook niet waar ze was. We hadden geprobeerd te bellen maar ze nam niet op. Uiteindelijk zijn Marijke en ik alvast naar de shopping mall gelopen om te kijken of ze daar was en Nieke en Julia zijn haar buiten gaan zoeken. Naar veel rondjes buiten hadden ze haar uiteindelijk toch gevonden. Ze was ons ook aan het zoeken dus we zijn elkaar gewoon misgelopen. Uiteindelijk in de shoppingmall aan beland wisten we niet wat we zagen. Overal winkels met de leukste kleren en heerlijk airco. Met een roltrap omhoog wat er ook nog een hele tweede verdieping van dit paradijs te vinden. We zijn lekker gaan shoppen en ik heb een kort broekje en 2 shirtjes gekocht. Daarna hebben we bakboter en kaas gekocht en hebben we eitjes gebakken in de keuken bij Gilligan’s die we de dag ervoor gekocht hadden. De pannen die in de kast stonden zijn oud dus het de eitjes koekte flink aan. Het was dus geen grandioos succes, maar het was te eten.
Daarna zijn we weer naar the lagoon gegaan en hebben we lekker in de schaduw gelegen want iedereen was al licht verbrand van de vorige dag. Er was een bandje aan het spelen bij the lagoon. Het klonk leuk en zag er erg gezellig uit. Ik wilde dat wel is van dichtbij bekijken en ben erheen gelopen met mijn camera. Een oudere man vond de band ook helemaal geweldig en wilde zo graag mee doen dat hij naast het podiumpje ging staan met zijn tamboerijn en driftig met zijn tong naar buiten mee begon te spelen. Hij had zo’n lange baard tot aan zijn KNIEEN! Ik wist niet wat ik zag, hij had er zelfs een elastiekje om gedaan. Allemaal mensen eromheen stonden mee te dansen, het was geweldig om te zien.
En s’avonds weer de free meal van Gilligan’s geproeft. Dit keer was het welgeteld 1 klein kippenpootje met voor de verandering aardappelpuree en een sausje. Waaaah hoe gaan we dit vol houden vijf maanden?
In de avond gingen Laura, Marijke en Nieke naar de club Woolshed om een dansje te wagen. Ik had nog steeeeeeds last moeheid door me jetlag dus ben weer vroeg naar bed gegaan. Uiteindelijk moesten Laura, Marijke en Nieke een id bij zich hebben om de club binnen te komen en die hadden ze niet, dus zijn ze in een pub wat gaan drinken.
Gisteren gingen we is even uitvinden hoe de wasmachine werkt. Het kost 3 dollar om een wasmachine te draaien. We hadden met ze alle genoeg was voor 2 wasmachines maar eerst moesten we naar de supermarkt om waspoeder te halen. We hebben 3 volle scheppen waspoeder erin gedaan en de was ging draaien. Toen het klaar was gingen we het aan onze nieuwe waslijn ophangen. We kwamen er toen achter dat alle was een beetje wit uitgeslagen was doordat we er een BEETJE teveel waspoeder in hadden gedaan haha. Wordt dus goed uitkloppen en hopen dat het weg is als we de kleren gaan dragen. Toen we op het balkon stonden spraken we met de buren over Gilligan’s. Zij vertelden ons dat wij als ‘interns of the reception’ uit de hele menukaart van Gilligan’s mogen kiezen tijdens het avondeten. Er ging een wereld voor ons open. Eindelijk lekker eten!
Ook vertelden ze dat de badkamer en wc 1 keer per week schoon wordt gemaakt door schoonmakers. Dit gebeurd maandags of dinsdags. Ook krijgen we gratis wcrollen van Gilligan’s. Wat een meevaller haha. Al dit nieuws was goed om te horen.
Ook heb ik mijn Australische simkaart geactiveerd op mijn Iphone. Dit was een hele toestand omdat je tegen een computer praat en ze van alles van je willen weten. En na bijna alles wat je zei werd er gezegd: Please can you repeat that for me? Haha Laura had zichzelf opgesloten in de badkamer om de sim te activeren en ik probeerde het op het balkon. Het was erg lachwekkend omdat alles wat je zei moest je spellen. Dus je hoorde een stem vanuit de badkamer allemaal letters uitspreken, we lachten ons dood.
In mijn blackberry heb ik nu mijn simkaart uit Nederland gestopt. Ik heb alleen 1 pasje voor het internet, wat ik of kan activeren op mijn laptop of op mijn mobiel. Maar dus niet allebei tegelijk. Meestal als ik op mijn laptop gezeten heb en ik wil weer wifi op mijn telefoon duurt het super lang voordat het werkt en mijn mobiel meewerkt. Iedereen heeft hier wel is internet troubles, maar Marijke met haar gouden vingers lost dit keer op keer voor ons op. Dus pap, als Diginerd mis ik je gelukkig dus niet want ik heb er hier ook een bij me hihi!
In de middag hebben we een tosti met kaas gebakken in de pan, en eitjes gekookt voor op brood. Ook had ik nog een tomaten cup-a-soupje genomen.
Daarna nog even me nagels gelakt, jaja GROEN (haha Jordy vond het lelijk, maar ik ben er zeeeeer blij mee). En toen op naar het zwembad bij Gilligan’s. Leuk zwembadje, niet heel groot maar wel gezellig. En ze hebben er hele lekkere ligstoelen van riet. Dus heerlijk gechillt en ook begonnen aan het boek ‘Vijftig tinten grijs’. Daarna heb ik eindelijk een heerlijke schnitzel met patatjes en salade gegeten. Heerlijk, heerlijk! In de avond heb ik nog geskypt met Jordy, Nina, Rick en Paps en Mams. Super leuk en veel gelachen!

Nu is het kwart voor 10 dus een kwartier voordat ik moet werken. Na mijn werk schrijf ik weer verder maar ik ben SOOO NERVOUS!

Waaaaaaaaaah hier ben ik weer. Vanochtend om 10 uur moesten we bij de receptie zijn en werden we ontvangen door Tim, de baas van Gilligan’s. We gingen buiten aan een tafel zitten en kregen een employee handbook met de regels vanuit Gilligan’s en onze trainee agreement kregen we nog een keer uitgeprint. Hij vertelde standaard regels vanuit Gilligan’s en daarna kregen we een rondleiding. Hij liet ons de verschillende kamers zien en ook backstage kregen we alle werkplekken te zien. Het is echt een groot hotel met 650 bedden. Tim liet ons onder andere een hotelkamer zien waar de schoonmakers bezig waren. Er zaten gaten in de muur en Nik vertelde dat als mensen dronken waren ze tegen de muur aan gingen slaan, waarop de schoonmaakster antwoordde: ‘Dutchies little bastards!!’ Haha. Tim was best wel informeel en kwam erg aardig over. Daarna hadden we een uur pauze (normaal gesproken heb je een halfuur pauze maar omdat hij nu nog andere dingen te doen had kregen we een uur pauze). We gingen met ze 4en naar de Subway om een lekker broodje te eten. In de middag kregen we Gilligan’s shirtjes en ons naambordje krijgen we morgen. Daarna ging hij ons uitleggen hoe je een nieuwe reservering aanmaakt en je iemand in- en uitcheckt. De eerste dag was dus met erg veel informatie maar een goede eerste indruk! Ook alle collega’s waren erg aardig en een vrouw van de housekeeping zei: ‘They brought only pretty ones this time!’ Haha dus we vielen in de smaak. Uiteindelijk waren we om 15:00 klaar met werken en morgen moeten we met ze 4en om 9 uur weer beginnen.

Ook zijn Emma, Danielle en Everieke aangekomen in Cairns dus we gaan zo naar the Lagoon met hun om gezellig bij te kletsen en te zonnen natuurlijk.

  • 04 Februari 2013 - 13:04

    Ronald:

    Hi Sanne,

    Dit zijn al heel wat verslagen, meer dan 1 keer in de week, en uit zo uitgebreid !!
    Super te horen en te lezen wat je allemaal meer maakt, en uiteraard mee gaat maken. Ben blij dat je toch uit het menu kan kiezen, want 5 maanden troep eten is ook geen vooruitzicht.
    Heel veel plezier, en kijk al weer uit naar je volgende verslag

    Liefs Ronald

  • 04 Februari 2013 - 15:12

    Sanne:

    Lieverd!
    Wat fijn om te lezen dat jullie het nu wel naar je zin hebben!!
    Blijf zo schrijven. Heerlijk, ben ik ook een beetje in Australie!
    kus, x

  • 04 Februari 2013 - 16:39

    De Mollies:

    Hey Sannepanne,
    Als het je troost, wij eten broccoli en witlof en de meiden hier vinden dat jij dan beter af bent :)! Bovendien wordt het volgende week weer winter hier. Leuk je verslagen te lezen. Keep it cool! xx

  • 04 Februari 2013 - 16:52

    M.A. De Kleijn:

    hi Sanne
    We hjebben met spanning je vogende reisverslag gelezen en hebben etrvan genoten.We merken wel dat je inmiddels aardig gewend bent.geweldig dat je dit allemaal meemaakt.Hoe is je eerste werkdag met de engelse taal verlopen?Was het zwaar of vielhet nogal mee?
    Groetjes van opa en oma

  • 04 Februari 2013 - 17:25

    Petra:

    Lieve Sanne,
    Bedankt voor je informatieve , leuke en zeer lange verslag. Ben onder de indruk. Mocht het onverhoopt niet lukken in de toeristische sector kun je altijd nog fulltime schrijfster worden (ha ha).Wij zijn natuurlijk benieuwd naar ieder snippertje informatie en als je dan zo'n goed beeld krijgt van jullie leven daar is dat heel fijn.Je stuk ademt een stuk meer plezier en vertrouwen in het geheel uit dan eerst en het is heel goed om te zien dat jullie dus aan het omhoogkruipen zijn uit het dalletje van "downunder". Ryanne heeft haar eerste stagedag gelukkig ook leuk gevonden. Hoor je nog wel meer over. Vond de foto's leuk om te zien vooral je knussse plekje met al die foto's. Doe me trouwens wel een plezier, Ga zo gauw mogelijk naar die super shopping mall waar ik jaloers op ben en koop op mijn kosten een gave Tefal hapjespan of koekepan voor jullie huishouding. Als je bij ons of thuis bij je ouders geen lekker gebakken ei kan eten
    willen we natuurlijk wel dat dat daar wel kan.Het lijkt me een leuk kadootje om jullie vuurdoop te vieren.Het bedrag moet je maar mailen. Veel succes morgen , love you Petra,die steeds aan je denkt.

  • 04 Februari 2013 - 19:16

    Joeri:

    Hi San!
    Ben blij dat het toch wel goed bevalt. Ik ben wel jaloers op die temperaturen, je zal wel donkerzwart zijn over een paar maanden. Ik zag ook dat je bij je bed een foto van ons hebt opgehangen ^^. Veel plezier daar, ben benieuwd naar je volgende verslag!

  • 04 Februari 2013 - 19:18

    Joeri:

    Even vergeten te zeggen, ik heb een nieuw skype account aangemaakt: joeri147_

  • 04 Februari 2013 - 20:08

    Rob De Kleijn:

    Hallo Lieve San,

    De eerste werkdag zit erop. Voor mij is ook de week weer begonnen en van het ene probleem val je vanzelf in het andere probleem bij ons, het schijnt af en toe alleen maar erger te worden. Ik zal er mee moeten omgaan, het is niet anders. het weer is hier redelijk hollands, stevig doorzeikende miezer met een behoorlijk hoog watergehalte. Vanochtend kwam de melding van de toevoeging op je blog langs, dat was voor jullie einde werktijd en voor ons begin werktijd. Het gevoel wanneer je slaapt of wakker bent begint nu ook redelijke vormen aan te nemen dus we kunnen steeds beter inschatten wanneer we nu wel of niet kunnen appen, smessen of skypen zonder de hele tent bij jullie wakker te maken.

    Handig dat je een eigen 'diginerd' bij je hebt in de vorm van Marijk, is voor mij ook een zorg minder. misschien dat ze dan een wifi-repeater (soort versterker) kan neerzetten om jullie wifi in je hotelkamer te verbeteren!

    Zoals je gezien hebt hebben we geboekt. Niet zo maar, maar eigenlijk pas na ruim 50 keer de reisgegevens te hebben ingetikt bij de verschillende ticketmaatschappijen. We komen uit op Qantas, dat is de goedkoopste en is een Aussie vliegmaatschappij. In het eind van de zoektocht zat ik bij govolo.nl maar voor het definitieve boeken zijn we toch geswitched naar schipholtickets.nl omdat deze gratis toeristenvisums verstrekte wat toch weer 80 knoeten besparing opleverde. Al met al loont het om hier ruim de tijd voor te nemen een middagje spitten levert toch ruim 550 euro besparing voor 2 tickets naar Aussie. Er is een vlucht schema naar je gemaild met welke vluchten, wachttijden en vliegvelden erop. Ook in 3 verschillende tijden, Local Time, Aussie Time en "Frogland Time".

    Volgende stap is het zoeken van een goede accommodatie, die stellen we wel weer uit naar een rustig weekendje om ook op het gebied van appartementen rustig te jagen. Als je een 'gouden tip' hebt dan foto's en je indruk effe vertellen. Uiteraard willen we ook een kleijn autootje huren om daar een beetje rond te kunnen rijden (zal ik wel moeten doen, ze rijden links daar die gekken)

    Voor de rest begint het hier redelijk stil te worden, we hoeven ons geen zorgen te maken over iemand die altijd 'van-alles-en-nog-wat' kwijt is, en het lijkt er een kleijn beetje op dat de boel 'ietsje' opgeruimder is alhoewel ik zelf toch behoorlijk het roet in het eten weet te gooien en daar uiteraard ook op aangesproken wordt. ik spreek je gauw weer, het skypen gaat op zich prima dus dat erg fijn dat we je regelmatig even kunnen zien en met je kunnen kletsen.

    Doe ze de groetsels daar en gauw tot een volgende keer !

    Rob alias 'Pap'

    ps: dat Gilligans Jurkje staat je ook niet verkeerd !

  • 04 Februari 2013 - 21:46

    Hans En Astrid:

    Hoi Sanne,

    Als we alles zo lezen gaan jullie daar zeker wel veel plezier beleven. Natuurlijk ff wennen maar dat komt wel goed. Volgens ons is het daar down under veel relaxter dan hier in dat koude en natte Nederland. Geniet maar van jullie avontuur want zo'n kans moet je pakken. Tot horens en veel plezier.

    Hans en Astrid

  • 05 Februari 2013 - 15:40

    Penie:

    Hi Sannepanne,

    Wat maak jij een lange verslagen. Niks mis mee vind het eigenlijk wel heel, kunnen we mee genieten van je leuke anedotes. Een Jetlag duurt meestal een dag of 3. Dus daar mag je nu geen last meer van hebben... gnifff. Vermaak je en ik blijf je stalken via dit medium... ;-)

    Grtz Penie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ga een halfjaar stage lopen in Cairns in Australië! Door middel van deze blog deel ik met jullie alle leuke dingen die ik in deze tijd mee zal maken.

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 21090

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australia!

Landen bezocht: