Lots of new experiences. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu Lots of new experiences. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Kleijn - WaarBenJij.nu

Lots of new experiences.

Door: Sanne de Kleijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 April 2013 | Australië, Cairns

Mijn oprechte excuses dat het zo lang heeft moeten duren voordat ik weer een verslag schrijf. Wel is dat een teken dat ik het hier super naar me zin heb en eigenlijk dus veel te druk heb om een verslag te typen.

Op het werk gaat alles zijn gangetje. Nieke, Marijke en ik hebben vorige week een gesprek gehad met Tim over onze contracten en de plannen die we daarna hebben. Uiteindelijk is er besloten dat onze contracten allemaal aflopen op 16 juni. Marijke en ik gaan daarna nog 3 weken lang door werken om geld te verdienen tot 7 juli. Daarna gaan we van 7 juli tot ongeveer 10 augustus reizen langs de oostkust en uiteindelijk dus rond 10 augustus vliegen we dus naar huis. Wat een geweldig vooruitzicht dus! Ook waren wij erg blij dat het dus mogelijk was om onze stage eerder te stoppen en daarna voor geld te gaan werken. Aangezien Laura deze data zoiezo al in haar contract had staan vonden wij het ook wel zo eerlijk dat wij dan ook op 16 juli mochten stoppen. Maar gelukkig is dat dus allemaal geen probleem en kunnen we nog lekker geld gaan verdienen!
Binnenkort moeten we dus wel even opzoek naar een Australisch bankaccount om ons geld op te ontvangen en een taxfile nummer moeten we nog aanvragen daarvoor. Want als we uiteindelijk het land verhalen krijgen we nog allemaal ‘tax back’ zoals dat hier zo mooi aangegeven staat.

Ook hebben Marijke en ik al een globale planning gemaakt van dag tot dag wat we tijdens onze reis van een maand allemaal willen gaan zien. Dit moeten we nog verder gaan uitdiepen, maar het begin is er in iedergeval!

Tijdens werk gaat alles zijn gangetje. Er zijn ondertussen 2 nieuwe medewerkers bij gekomen. Conon, dit is een jongen die woonde in Melbourne en is nu in Cairns komen wonen, dus gewoon een local die hier fulltime komt werken. En nog een stagaire Amandine. Zij is Frans en werkt vrijwel alleen bij reservations omdat ze het nog te moeilijk vind om gasten bij de receptie te kunnen verstaan.
Het is wel grappig want vooral omdat Conon bij de receptie werkt heb ik hem ook veel dingen moeten uitleggen hoe dingen werken. Het geeft toch wel een kick om iemand anders nu in te werken. Ik kreeg daardoor echt wel het gevoel dat ik alles goed onder de knie had en dus zelfs bereid ben om iemand anders in te werken. Ook moeten wij voor school feedbackformulieren laten in vullen door onze baas. 1 x in het midden van onze stage en 1 x aan het eind. Ik heb me feedback gekregen en heb alleen maar 8,9 en 10en terug gekregen dus was erg blij met zijn feedback! Ook merken we echt aan Tim dat hij ons waardeert en heel graag wil dat we zo lang mogelijk hier in Gilligan’s blijven. Hij maakt namelijk heel vaak grapjes zoals: ‘Jongens kunnen jullie je school niet een jaar uitstellen dat jullie hier nog een jaar langer blijven werken?’ Het is wel een fijn gevoel dat we dus gewaardeerd worden op werk.

Verder hebben we de laatste tijd natuurlijk ook veel leuke dingen gedaan. 2 meiden van de promo zijn weg gegaan naar Azië en gaven een afscheidsetentje in een mexican restaurant. Het was een typisch Australisch restaurant met heerlijk eten. Als mijn ouders hier aankomen wil ik daar zeker nog een keer met hun heen. Een echte Aussie Experience heet zoiets!

Ook zijn we met 2 collega’s Amy en Alynta gaan eten bij Amy thuis. Heel leuk vind ik het om huizen van collega’s te zien. Want dat zijn toch typisch Australische huizen. Vooral het huis van Alynta was typisch Australisch. Met een garage waar je met je auto naar beneden moet rijden. Heel cool.
Verder zijn we nog naar een uitkijkpunt geweest waar je heel Cairns kan zien vanaf een hoge berg. En gister ben ik wezen vissen in de bush bij een rivier. En verder kan je elke zondag bij gilligans gratis een soort van sprong maken waarin je zweeft over het zwembad in gilligan’s. Het gaat vanuit de organisatie die ook de bungeejumps hier organiseert. Best spannend is het dus. Omdat het gisteren de laatste dag van een vriend Bob hier in Cairns was zijn Chanel ik en Bob gesprongen. Ik was heel bang op het begin maar uiteindelijk was het echt kicken.

Verder is het hier over het algemeen super leuk. Alle meiden hier van school zijn super close met elkaar geworden. Het ene moment huilen we en troosten we elkaar door alle nieuwe ervaringen die soms leuk en soms minder leuk zijn. En het andere moment liggen we bijvoorbeeld met ze 4en in een bed als 4 gekken meiden keihard liedjes mee te zingen en te gieren en te brullen.

Het is geweldig met alle lieve meiden hier. Ik leef hier met Marijke, Nieke en Laura op de kamer. Maar vaak genoeg wordt er ook aangeklopt door Chanel of Emma die even een wijntje komt drinken.

Ook ben ik 2 dagen geleden met Marijke lekker uiteten geweest bij
FastaPasta. Een Italiaans restaurant. We hebben allebei heerlijk genoten van onze lasagna bolognese die we al zo’n tijd hadden gemist. Toen we terug kwamen stond Brooxy (een van de owners van Gilligan’s) aan de bar. Wij maakte een praatje met hem en hij zei, ik ga over 2 minuten met de partybus mee, join us!
Dus wij rennen naar boven naar onze kamer, omkleden en daar gingen we dan. Met de partybus mee. Omdat Brooxy de owner van Gilligan’s is kent hij alle bazen van alle clubs hier in Cairns en krijgt dus overal gratis drank. Anyway jullie begrijpen het wel het was een hilarische avond en we zijn in veel verschillende clubs geweest waar we nog nooit eerder geweest waren.

Het leuke aan Australië vind ik dat alle dingen die je doet zo impulsief gaan. Je bedenkt iets wat je wil doen en 5 minuten later heb je een hele club vriendinnen bij elkaar waarmee je leuke dingen gaat doen. Alles gaat hier zo makkelijk. Afspraken worden hier niet echt gemaakt, iedereen leeft hier voor me gevoel van dag tot dag. Alles gaat hier zo spontaan en impulsief, heerlijk!

We zijn nu al over de helft van onze stage en ik moet eerlijk zeggen dat ik me bijna niet kan voorstellen om terug te gaan naar Nederland en me oude leventje weer op te pakken. Vergeleken met alles wat ik hier mee maak zie ik Nederland eigenlijk alleen maar als iets saais. Ik moet er daarom ook echt niet aan denken dat we ooit weer terug moeten naar huis. Ik zie het al helemaal voor me dat als ik thuis kom ik echt even in een zwart gat terecht kom. Maar laat ik daar maar niet teveel over nadenken. Want aan elk nadeel zit een voordeel en dat is dat ik al mijn lieve vrienden en familie weer terug zie en gewoon een heerlijk feestje in NL ga maken!

Maar by the way, het is bijna zo ver. Nog maar 2 weken en dan komen mijn ouders hier aan! Wieeeeeh can’t wait! Mijn lieve collega Kylie, heeft ervoor gezorgd dat we een Skyrail trip gratis krijgen op mijn verjaardag. Wat een verassing is dat! We gaan omhoog met de skyrail over de rainforest heen en hebben tussendoor een paar stops. Uiteindelijk komen we aan in Kuranda, een stad midden in het regenwoud. Daarna gaan we met een typisch Australische trein terug naar Cairns. Ik heb er super veel zin in om dit met me ouders en vriendinnen te gaan beleven. Hopelijk wordt het een super verjaardag!

Ook geeft het me een fijn gevoel dat alles weer goed gaat met oma. Ik hoorde het nieuws en was best wel even bezorgd. Ik vind het op zulke momenten heel vervelend dat ik dan zo ver weg zit omdat ik gewoon niks kan doen en haar heel graag ook zelf even wil komen opzoeken. Maar gelukkig gaat nu alles weer goed en daar ben ik heel blij om. Een dikke kus voor jullie opa en oma!

Verder hebben wij vandaag van de maintenance op ons balkon 4 nieuwe tafels gekregen. Hoe blij een mens kan zijn met zulke kleine dingen. We begonnen met ze alle te zingen ‘Oohhh happy days, ooh happy days!’ toen de tafels binnen kwamen. We hebben tenslotte ongeveer 3 maanden moeten doen met een smerige wankelende tafel waar je niet normaal aan kon eten. Een big suprise dus!

Ook is de linkerkant van me toetsenbord kapot van mijn laptop. Ik heb van Allan de techneut hier in Gilligan’s een toetsenbord gekregen die ik via USB in mijn laptop kan doen. Superlief! Ik zit hier dus op een stoel met het toetsenbord op me schoot terwijl me laptop op marijkes bed in de verte ligt haha. Hilarisch maar we vinden wel een oplossing. Hopelijk als mijn vader hier is vind hij een oplossing voor mijn laptop.

Ik ben verder ook heel benieuwd naar het resultaat van de voorzolder op de salamander 11. Me ouders zijn druk bezig met het opknappen ervan en ik krijg telkens foto’s toegestuurd via de whatssap. Super mooi wordt het volgens mij. Ben benieuwd!

Waarschijnlijk zal het volgende verslag komen als mijn ouders hier gearriveerd zijn. Waaaaah I’m so excitedddd!

Dag lieve mensen tot snel! Heel veel liefs, xxx.
l

  • 29 April 2013 - 10:26

    Marijke:

    wieeh happy days haha! love u! <3

  • 01 Mei 2013 - 21:40

    Jacoline:

    Ja het gaat nu bijna echt gebeuren. Nog 1 1/2 week en dan zien we je weer. Kunnen we in het echie zien wat jij ons wil vertellen in je verhalen en je foto's. Ik ben reuze nieuwsgierig hoe het daar in Aussie is.

    Laat de zon maar schijnen, als ik mijn Sannie maar weer even zie. Hahahaha

    Jullie vakantie gaat vast fantastisch worden en nog weer een hele nieuwe ervaring erbij. Nog even flink doorwerken en het luie leven kan beginnen. Zorg dat je verslagen af zijn voor 16 juni zodat je niet meer aan school hoeft te denken als het reizen gaat beginnen.

    Ach en laat je vader maar mopperen hoor, zo slecht heeft hij het niet want zijn Mientje Dobbelsteen helpt net zo hard mee om alles weer mooi te krijgen in huize Kleijn.

    Tot heel snel.

    Mama

  • 14 Mei 2013 - 12:14

    Jan En Truus:

    Hallo jarige,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Neem er een borrel op met je vader en moeder, dan nemen wij er ook een.
    Nog veel plezier de komende maanden,

    Jan en Truus

  • 14 Mei 2013 - 12:38

    Bruintje:

    Hoi Sanne,

    Die digibeten uit Geervliet hebben nog geprobeerd om een e-mail account aan te maken voor mij, maar dat is natuurlijk mislukt.

    Nou jij bent niet de enige die spannende avonturen meemaakt, ik kan er tegenwoordig ook wat van.
    Ik heb vorige week een wereldreis gemaakt in 4 uur. Ik zal je de details besparen maar het begon al met een vertraging bij Woerden waar baassie op de trein is gezet. Ondertussen zat ik in een kattenkooi( ze noemen dat een reistas waar ik haast claustrofobische neigingen van krijg) op mijn reis naar Geervliet.
    Aangekomen op mijn eindbestemming stond daar een welkomstcomite van wel 10 personen. Ik dacht zo dat wordt een gezellige tijd daar. Maar wat denk je, begonnen ze te kijven over hoe mijn onderkomen in gedeeld moest worden. Mijn mening werd niet gevraagd, dus ik was gelijk al pissig.
    Mijn eigen voerbak werd gelijk afgeserveerd door die tante van jou uit Hoogvliet, want er stond geen konijn op en dat kon niet.
    En nou dat hebben ze geweten daar in Geerviet. Regelmatig pis ik mijn voerbak vol om aandacht te krijgen en om mijn ongenoegen kenbaar te maken.
    Al met al ben ik aardig gewend aan de geervlietse gewoontes en hoop ze de komende dagen te verleiden dat ze met mij gaan wandelen in de tuin. Dat wordt natuurlijk lachen joh!! Ik zal ze dan eens laten draven om hun luie vet eraf te trimmen.
    Ik hoop dat je het goed naar de zin hebt en zie je in augustus weer.

    O, ja ik zou vergeten zijn om je te feliciteren met je 19 de verjaardag en geef je een dikke poot,

    Groetjes Bruintje


    P.S. kijk effe of er in Australie nog wat lekkers te knabbelen is voor mij!!

  • 14 Mei 2013 - 13:30

    Bruintje:

    P.S.-2

    Hoi Jarige,

    Je houdt het niet voor mogelijk. Via mijn nieuwe maatje, I-muisje, las ik toevallig wat die Geervlieters hebben verzonden namens mij, en wat denk je: de essentie van mijn verhaal heb jij nog niet vernomen omdat dat niet door de censuur is gekomen.
    Dus hierbij mijn vervolg relaas.
    Na dik een half uur werd ik eindelijk in een hok geplaatst wat in het geheel niet aan mijn verwachtingen voldeed. Er was mij beloofd een drie sterren hok met sauna en bubbelbad. Het tocht aan alle kanten en 's-avonds gaat er een ouwe deur voor de tralies( ik voel me net B. te L. in het cachot).
    De eerste dagen had ik last van een jetlag en kon mijn draai niet vinden( dat hok is zo klein joh, je kunt er je kont niet in draaien).
    De eerste nacht kon ik niet slapen van alle verlichting en pestherrie van de industrie en uiteraard mis ik jou "goeie" zorgen.
    Weet je wat ze me te eten geven? je raadt het nooit. Hetzelfde "knijnenvoer" uit Leusden, het lijkt net een Van der Valk hotel maar ik mis de kers op de brokken.
    Maar ik heb mijn zinnen gezet op een speciaal seniorenmenu, wat bestaat uit een combinatie van harde brokken op een bedje van paardensla.

    Nou je weet weer wat van me en nogmaals van harte en tot knabbels,

    Je liefhebbende Bruintje xxxx


  • 29 Mei 2013 - 13:38

    Sanne De Kleijn:

    Haha, wat een geweldige reacties van Bruintje. Heb helemaal in een scheur gelegen.

    Nou Bruin, weet dat ik van je hou en als ik terug ben woon je gelukkig weer mooi op Salamander 11.

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Ik ga een halfjaar stage lopen in Cairns in Australië! Door middel van deze blog deel ik met jullie alle leuke dingen die ik in deze tijd mee zal maken.

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1222
Totaal aantal bezoekers 21108

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australia!

Landen bezocht: